Aan de slag met Eventbrite

De tool Eventbrite is één van de bekendste tools op de markt voor gratis of betalende ticketing voor je evenement. Eventbrite laat toe om eenvoudig een pagina op te zetten waar alle informatie van je evenement terug te vinden is, het biedt de mogelijkheid om mensen uit te nodigen en het kan snel en efficiënt in je bestaande webpagina of aangemaakte landingspagina geïntegreerd worden.

Echter, als het opzetten van zo'n Eventbrite pagina niet tot je core business behoort, dan kan het even duren voor je alle stappen hebt doorlopen en de details correct hebt geplaatst. Want eens live is het natuurlijk niet evident om nog cruciale aanpassingen te doen. 
Een uitnodigende en correct ingestelde Eventbrite pagina zorgen ervoor dat je evenement op voorhand al de juiste uitstraling krijgt.

KOOACH heeft door haar jarenlange ervaring met evenementen de nodige ervaring opgebouwd in het opzetten en implementeren van Eventbrite. Zo zitten er bijvoorbeeld cruciale verschillen in het opdelen van tickets. Of is de Belgische wetgeving anders wat betreft de facturatie van die tickets.

Zo zetten we je graag op weg in je communicatie en je ticketing voor jouw evenement. Hieronder tref je 3 mogelijke formules aan.

Hulp nodig bij de opzet en/of integratie van Eventbrite?


Optimaliseer je omzet dankzij het LinkedIn Business Game

Het laatste jaar zijn er voor marketeers en sales heel wat zaken veranderd. Door onder andere de GDPR worden go-to-market strategieën herschreven. Tevens vindt er ook een ‘alignment’ plaats tussen marketing en sales en dienen beide meer met elkaar te communiceren om snel en efficiënt te kunnen inspelen op de noden van de kritische en veeleisende consument. Het binden en verbonden blijven met de consument is cruciaal in iedere aanpak.

Kortom, bedrijven moeten de touchpoints met de consument perfect leren beheren en daarbij de nodige skills beheersen. Managers moeten thought leadership voor hun bedrijf creëren.

Eén van die mogelijkheden om thought leadership te creëren is via LinkedIn, het platform dat praktisch onmisbaar is voor de zakelijke wereld.

KOOACH voorziet een LinkedIn Masterclass in combinatie met het LinkedIn Business Game. Met deze praktische aanpak leren sales en marketing niet enkel effectief online te netwerken, maar ook real life commerciële successen te creëren voor de organisatie.

Voor wie?

- Bedrijven met een sales en marketing team optimaal van LinkedIn wil gebruik maken
- Teams die op korte termijn de effecten van hun online activiteiten willen ervaren
- Sales professionals en marketeers die met een directe en praktische aanpak willen scoren
- Sales teams die sneller en efficiënter hun vooropgestelde doelen willen behalen

Het verloop

We starten met een eerste dagdeel Masterclass (max 10 deelnemers) in jouw bedrijf (of gekozen locatie)
- Praktische setting
- Laptop of tablet meebrengen

Het tweede dagdeel bestaat uit het LinkedIn Business Game
- Deelnemers leren hoe ze gedurende 1 maand punten kunnen verzamelen door hun online gedrag
- Tijdens deze maand kan steeds contact worden opgenomen voor tips en advies

Afsluiten van de game met een sessie van ongeveer 2 uur
- Bespreken van de successen
- Uittekenen van de verdere aanpak
- Huldiging van de winnaar

Wat leer je in de Masterclass?

- Het creëren van een nog aantrekkelijker profiel en de juiste uitstraling
- Alle do’s en don’ts op LinkedIn
- De creatie van posts die tot meer dan 5000 reacties kunnen leiden
- Uitbreiden van je netwerk met de voor jou juiste contacten
- Het vinden van prospecten en klanten en hoe deze benaderen
- Top of Mind worden en blijven binnen je netwerk
- Zelf kennis vergaren via LinkedIn
- De creatie van hoogwaardige en deelbare content
- Het ontwikkelen van een bruikbare LinkedIn strategie
- Succesvol deelnemen aan relevante groepen
- Het waarborgen van de eigen privacy, alsook die van je klanten
- De combinatie van LinkedIn met andere sociale media

Wat kan je met het Business Game?

Het LinkedIn Business Game heeft in Nederland, maar ook in België, reeds zijn nut bewezen. Uit vorige sessies bleek duidelijk dat deelnemers:

…direct afspraken konden maken met nieuwe prospecten in de eerste 4 weken
…direct opnieuw afspraken maken met bestaande contacten die uit beeld waren geraakt
…actief meedenken en zelf nieuwe content creëren om naar thought leadership te streven
…per team in 4 weken zichtbaarheid creëren met een mediawaarde tussen de 15 000 en 30 000 euro per maand

Als bedrijf de referentie worden op LinkedIn?


Thought Leadership voor je bedrijf

Ben je een echte expert in wat je doet? Of heb je een specialist in je bedrijf zitten en wil je graag mee op podia van evenementen aanwezig zijn met die expertise? Dan kunnen we daarvoor zorgen.

Dit programma is ontstaan uit de ervaringen van verschillende sprekers en autoriteiten in hun vakgebied. Vaak wordt er na een evenement feedback gevraagd over de presentaties. Echter, deze vraag slaat op de volledige presentatie. Het kan dus perfect zijn dat deze presentatie top was, maar dat je je publiek gedurende enkele minuten kwijt was. Te saai of the fluffy. Te moeilijk of te omslachtig. 
Als er geen feedback over onderdelen van je presentatie gevraagd wordt ga je natuurlijk nooit te weten komen hoe je aan die bepaalde score komt en welke punten te verbeteren of aan te passen zijn.

KOOACH heeft samen met haar technische partner een programma uitgewerkt waarin we je tot op de seconde kunnen vertellen wat het publiek écht vond van die presentatie. 
Door deze techniek toe te passen en de bijhorende rapportering voor te leggen weet je exact waar die punten zitten. Enkel op die manier kan je snel thought leadership verwerven voor jezelf of je bedrijf. 

Hoe werkt dit?

Het publiek zal gedurende de presentatie een app gebruiken die ze continue updaten met hun bevindingen op basis van 4 parameters. De volledige sessie wordt eveneens gefilmd en achteraf op een tijdlijn samen gelegd met de resultaten uit het publiek. Zo weet je tot op de seconde wat de detail feedback van het publiek is en kan je de presentatie verfijnen naar een volgende sessie toe.

En voor een goede presentator die zijn publiek van begin tot einde blijft boeien, daar tekent iedere organisator voor!


Mogelijk voorbereidingstraject spreker

D – 1 mnd        coachingsessie 1 persoonlijk
D – 2 wk           skype coachingsessie 2
D                      oefenpresentatie
D + 1 d             coachingsessie 3 persoonlijk
D + …               skype coachingsessie 4 – finale voorbereiding op

Sprekers kunnen er ook voor kiezen om slechts een deel hiervan te doen.

 

Dergelijke programma's kunnen voor een intern testpubliek worden uitgewerkt. Of ze kunnen onmiddellijk in een bedrijfsevenement worden gegoten zodat je twee vliegen in één klap hebt. 

Contacteer ons voor meer details en mogelijke scenario's die hierrond kunnen gebouwd worden.


KOOACH nv

De Villermontstraat 9
2550 Kontich
BE 0674 822 367
Email: info@KOOACH.be

Waarom KOOACH?

KOOACH heeft meer dan 15 jaar ervaring in het bedenken van evementiële concepten en het organiseren en uitwerken van B2B evenementen en trainingen. Ontdek welke waarde en impact onze Training-as-a-Service en Event Consulting voor jouw bedrijf betekenen.